Przemysław Stanisławski urodził się w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku sześciu lat. Ukończył teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Poznaniu i dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Czyża. W latach 1966-1986 roku śpiewał w Poznańskim Chórze Chłopięcym Jerzego Kurczewskiego. W 1983 roku utworzył męski zespół wokalny „Affabre Concinui”. Od chwili powstania do 1992 roku był kierownikiem artystycznym tego zespołu, występując na wielu estradach w kraju i za granicą. W latach 1986 – 1991 pracował w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W tym czasie założył Polski Chór Kameralny, specjalizujący się w wykonawstwie muzyki wokalno-instrumentalnej baroku i klasycyzmu. Jako dyrygent koncertował z orkiestrami: Camerata Academia, Warszawska Orkiestra Kameralna, Polish Sinfonietta, Polska Filharmonia Kameralna, Filharmonii – Bałtyckiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Olsztyńskiej, Pomorskiej, a także z orkiestrami poza granicami kraju (Belgia, Francja, Hiszpania, Japonia, USA). W roku 1991 został zaproszony na Flandryjski Festiwal Muzyczny do wykonania z orkiestrą i chórem BRT, Philharmonia Choir i Polskim Chórem Kameralnym dzieła G. Ligetiego Requiem.

W 1992 roku otrzymał zaproszenie z Nantes, by wraz z Orchestre de Pays de la Loire wykonać IX Symfonię L. van Beethovena. W tymże roku był oficjalnym reprezentantem kraju w Dniu Polskim na światowej wystawie EXPO 92 w Sewilli. Znaczącym wydarzeniem było zaproszenie w 1993 roku na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Kyoto, gdzie z tamtejszą orkiestrą wykonał Koncerty brandenburskie J. S. Bacha i Historię żołnierza I. Strawińskiego.

Od października 1993 roku prowadzi zespoły kantatowo-oratoryjne i zespoły operowe na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Przygotował kilkadziesiąt premier operowych i oratoryjnych (H. Purcell, J. S. Bach, G. F. Haendel - polska premiera oratorium Susanna, J. A. Hasse Cleofide - polska premiera, G. Pergolesi, D. Cimarosa, J. Haydn, W. A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Donizetti, G. Puccini, H. Czyż, T. Z. Kassern The comedy of the dumb wife - światowa prapremiera, G. C. Menotti The old maid and the thief - polska premiera, M. Rimski-Korsakow Carska narzeczona - polska premiera i in.).

Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych RTV, a także CD (Muzyka polskiego Renesansu; G. F. Haendel Mesjasz; W. A. Mozart Requiem; T. Z. Kassern Comedy of the dumb wife).
W latach 1995-2000 współpracował z orkiestrą Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, z którą często koncertował w krajach Beneluksu, Francji i Hiszpanii. Przemysław Stanisławski - dyrygent na co dzień związany ze środowiskiem gdańskim, współpracuje również z lubelskim środowiskiem muzycznym. W Lublinie miał okazję przedstawić kilka dzieł wokalno – instrumentalnych, m.in. Magnificat i Pasję wg św. Mateusza J. S. Bacha (1998), oratorium Susanna G. F. Haendla (2002), Vesprae solennes de confessore W. A. Mozarta (2006), współpracując z orkiestrami Filharmonii Lubelskiej oraz Trybunału Koronnego a także chórami lubelskimi. W 2005 roku poprowadził pamiętny koncert Requiem Mozarta, spontanicznie zorganizowany przez lubelskie środowisko chóralne po śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II.

Od jesieni 2010 roku jest kierownikiem artystycznym Orkiestry Trybunału Koronnego w Lublinie, zaś od kwietnia 2011 roku - Zespołu Camerata Lubelska.

Zapraszamy
    Nowe koncerty już wkrótce.
Naszą działalność wspierają
© 2012 Orkiestra Trybunału Koronnego w Lublinie
Wszelkie prawa zastrzeżone